02.12.2021

Ключова навичка майбутнього

Сьогодні, 2 грудня, консультант Центру Аліна Оксанюк запросила учасників професійної спільноти вихователів групи подовженого дня на обговорення теми розвитку критичного мислення молодших школярів в контексті Нової української школи.

Люди ставляться до процесу мислення так, ніби це щось саме собою зрозуміле та природне - як дихати чи кліпати очима. При цьому більшість не використовує на повну можливості, які закладені в цій дивовижній людській здатності. Насправді ж мислення можна і навіть необхідно постійно вдосконалювати/тренувати, так, як тренуються, наприклад, спортсмени чи музиканти. Бо людина - єдина істота у світі, яка може мислити критично. І саме школа - це ідеальне середовище для навчання та розвитку такого мислення.

Робота учасників онлайн-консультації ділилась на два вектори:

  • теоретичний - під час якого було охарактеризовано ключові компетентності НУШ, розглянуто поняття "критичне мислення", його характеристики та методичні умови формування критичного мислення в процесі навчання;
  • практичний - застосування технологій критичного мислення на ГПД.

Консультант-модератор запропонувала учасникам різнопланові завдання на основі таксономії навчальних цілей та результатів Бенджаміна Блума: "Кубика Блума", "Ромашка Блума", а також "Читання в малюнках", "Біном фантазій", "Придумування історії з шостим словом", "Створення вінегрету з казок", кроссенс "Прикметник" та інші інноваційні технології розвитку критичного мислення у школярів молодшої школи.

Закінчився захід обговоренням вражень від заходу, педагоги продовжували твердження: мені найбільше сподобалось…, мені запам’яталось…, повчальним для мене було…, мене вразило… Французький науковець Рене Декарт сказав: "Не достатньо мати гарний розум, головне - правильно його використовувати"!