13.04.2022

Хоч різні можливості, але рівні права!

«Інклюзія» – це не красива назва системи, при якій усі учні звалені «в одну купу», це не вияв доброї волі та благодійництво. Це підхід та філософія, яка передбачає, щоб усі учні отримували більше можливостей, як в плані навчання, так і в соціальному житті. За останні десять років інклюзія суттєво проникла в українські школи. В Україні інклюзивне навчання організовано у майже 43% шкіл, у яких працює понад 18 тисяч інклюзивних класів.

 
І саме сьогодні, 13 квітня відбулася п’ята онлайн-зустріч Школи педагогічної майстерності молодого педагога «Професійна компетентність педагога: складові успіху» на тему: «Особливості організації освітнього процесу: інклюзивна освіта». Спікерами онлайн-заходу були консультант ЦПРПП Жанна Кучерява та учитель математики вищої категорії НВК №13 Світлана Мосьондз.

 
Під час заняття учасники Школи ознайомились із філософською концепцією інклюзивної освіти, навчились розрізняти вужче та ширше поняття «інклюзії», оволоділи знаннями щодо особливостей організації інклюзивної освіти в навчальних закладах, вистудіювали нормативно-правову базу з питань організації інклюзивного навчання та індивідуальну програму розвитку дитини, простежили алгоритм створення інклюзивного класу. Молоді педагоги з цікавістю обговорювали архітектурний дизайн та принципи безбар’єрності, зосередили увагу на обов’язках членів команди педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами, розглянули обов’язки асистента вчителя й асистента дитини.

 
Світлана Мосьондз, яка безпосередньо працює в інклюзивному класі, пояснила, як правильно побудувати урок, які методи та прийоми можна використати для того, щоб учень з особливими освітніми потребами зрозумів та засвоїв навчальний матеріал, досяг успіху. Спікер разом із педагогами детально проаналізувала доцільність використання наочних матеріалів на різних етапах уроку та наголосила на тому, щоб учителі постійно керувались індивідуальною програмою розвитку дитини з особливими освітніми потребами.

 
Сподіваємось, що отримані знання педагоги будуть застосовувати на практиці, і пам’ятатимуть, що робота в інклюзивних групах та класах має насамперед спрямовуватись на розвиток сильних якостей і талантів дітей, а не на їхні проблеми.